dissabte, 23 de setembre de 2006

El treball ocult

En una escola hi ha molta feina que no es veu, i que als mestres ens acaba ocupant moltes i moltes hores. Qui no coneix la tasca del mestre pensa que aquest només treballa quan està a l’aula amb els alumnes. Però per tal que el treball a l’aula simplement sigui possible són necessaris molts detalls que amb una mirada superficial des de fora a vegades passen desapercebuts.

Només han passat tres setmanes des que els mestres ens hem reincorporat als centres,i en aquest temps, a part d’haver donat 9 dies de classe hem fet altres innumerables feines:

  • Muntar les aules i els diferents espais de l’escola (laboratori, anglès, informàtica).
  • Muntar i traslladar mobles amunt i avall. A vegades semblem una brigada de mudances.
  • Concretar ja per telèfon o per internet diferents sortides pedagògiques i paquets d’activitats de colònies.
  • Sol·licitar pressupost de transport.
  • Establir el preu per alumne de cada una de les sortides. Som uns experts i garrepes comptables.
  • Traspassar informació dels alumnes que canvien de tutor.
  • organitzar els horaris, pensant en les millors opcions possibles per atendre a la diversitat d’alumnes que actualment assisteix a l’escola. Aquest any està sent especialment complicat amb la innovació de la sisena hora.
  • Demanar a les editorials els llibres i materials complementaris que ens feien falten.
  • Organitzar els diferents esbarjos
  • Preparar les reunions d’inici de curs amb els pares i mares dels alumnes.
  • Fotocopiar i grapar el dossier informatiu que donem a les famílies el primer dia de curs.
  • Preparar, imprimir i fotocopiar documents, exercicis, informacions ....
  • Comprar material necessari per les classes.
  • Actualitzar la nova pàgina web de l’escola.
  • Nous rètols per les aules.
  • Organitzar comissions de treball del centre pels temes que considerem prioritaris.
  • Ah, m’oblidava! Preparar i programar el què farem a les classes.

Amb l'escola no és suficient

Portem unes quantes setmanes en que són freqüents les notícies educatives als mitjans. La primera que va saltar va ser el poc ús del català ...